ScreenMeet Ondersteuning: Een Remote Support Applicatie voor Android Apparaten
ScreenMeet Support is een gratis applicatie voor externe ondersteuning, ontworpen voor Android-apparaten. Met deze app kunnen ondersteuningstechnici problemen oplossen die gebruikers mogelijk tegenkomen op hun apparaat. Gebruikers moeten deze app echter alleen downloaden als ze hiertoe worden opgedragen door een vertrouwde technicus die hen een sessiecode zal geven om de sessie te starten.
Zodra verbonden, kunnen technici het scherm van de gebruiker zien en een laserpointer gebruiken om aan te geven waar de gebruiker moet tikken. Gebruikers kunnen ook hun apparaatinstellingen, apps en camera aan de technicus tonen. Bovendien kunnen gebruikers problemen die ze nodig hebben helpen door op het scherm te tekenen.
Het is belangrijk op te merken dat de Accessibility API wordt gebruikt om de geautoriseerde externe agent in staat te stellen de eindgebruiker te helpen door gebruik te maken van de remote control-functie van ScreenMeet. Als de externe agent deze functie aanvraagt, worden gebruikers gevraagd om toegankelijkheidsmachtigingen toe te staan voor de ScreenMeet Support-app.